Nieuwe ontwikkelingen - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Samuel en Hope Visser - WaarBenJij.nu Nieuwe ontwikkelingen - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Samuel en Hope Visser - WaarBenJij.nu

Nieuwe ontwikkelingen

Door: Samuel

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Hope

02 Januari 2016 | Nederland, Lelystad

(Scroll down for English)

Beste lezer,

Voor het eerst sinds lange tijd weer een update van onze kant.
We staan weer aan de start van wat zomaar eens een totaal nieuw avontuur zou kunnen gaan worden.
Om te beginnen een kleine inleiding:

Op mijn werk heb ik te horen gekregen dat ik mag/moet gaan kijken naar een nieuwe functie.
Ik krijg daar ook begeleiding bij, ook omdat er vanuit het management gezien wordt dat ik meer in mijn mars heb dan dat er op het moment uit komt.
In de gesprekken met deze mevrouw is een wens naar voren gekomen, die al eerder langzaam aan aan het groeien was.
Hope en ik zijn, zoals velen van jullie zullen weten, afgelopen jaar september naar Nepal geweest.
Een heel bijzondere reis voor ons beiden.
Voor Hope was het een terugkeer naar het land wat voor altijd in haar hart zit.
Voor mij was het een kennismaking met een deel van haar verleden, waar ik me tot op dat moment weinig bij voor kon stellen.
Natuurlijk had ik de foto’s gezien, maar echt een idee van een land krijgen lukt natuurlijk niet op afstand.

Tijdens onze reis heeft Hope een heel aantal dingen meegemaakt die voor haar genezend werkten.
Ze heeft daar mensen van vroeger ontmoet en gesprekken gehad met mensen, waar ze nooit echt de kans voor heeft gehad toen ze daar jaren geleden weg ging.
Zelf heb ik een aantal gesprekken gehad, zowel met Nederlanders als Nepalezen, onder anderen over mijn toekomst en wensen.
Altijd interessante gesprekken en ik heb ook een aantal nieuwe inzichten en invalshoeken gekregen.
Kortom: het was voor ons beiden een heel goede reis.

In de begeleiding die ik vanaf mijn werk krijg, kreeg ik de opdracht om ook mijn netwerk te activeren, en op die manier op zoek gaan naar een baan.
En wat ik heel graag zou willen, is de (relatief jonge) kerk in Nepal helpen.
Daar heb ik, toen we in Nepal waren, ook al gesprekken over gehad met verschillende voorgangers daar.
Maar goed, ik heb dus een aantal mensen in mijn netwerk gesproken en vanuit Nepal is nu vervolgens een uitnodiging gekomen om daar heen te gaan om te praten over de toekomst.
Ik zal onder andere met mensen van NCFN (Nepalese Evangelische Alliantie) spreken, en ook met voorgangers en leiders van bijbelscholen.
En ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen.
Het is mogelijk dat er een fulltime baan uit gaat komen voor mij (of misschien voor ons beiden) maar ook dat we gewoon in Nederland wonen en werken en op regelmatige basis naar Nepal gaan om daar te helpen.
Best een spannende reis dus, we staan overal voor open.

Praktisch gezien kunnen we nog wel wat hulp gebruiken.
Op het moment denk ik er aan om op 4 februari te vertrekken, en op 15 februari terug te komen.
In die tijd zit Hope dus alleen thuis met de kinderen, zij kan wel wat hulp gebruiken op sommige gebieden.
Ook gebed is natuurlijk erg belangrijk, want we willen wel duidelijk hebben wat nu precies de bedoeling is.
Daarnaast zijn ook de financiën voor de reis nog een geloofsstap.
Ik ga (voorlopig) uit van €1300,- voor de totale reis, de eerste €100,- is al gesponsord!
Dit bestaat voor ongeveer de helft uit de prijs voor een ticket, en een kwart voor het verblijf in een guesthouse.
De kans bestaat dat het iets duurder uit gaat vallen, of juist wat goedkoper.
Eén en ander is natuurlijk afhankelijk van hoe de situatie in Nepal verloopt.
Nepal zit momenteel namelijk in een crisis, vanwege een blokkade aan de grens.
Er komt bijna geen vracht de grens met India over, wat inhoudt dat er een tekort aan van alles is.
Brandstof, medicijnen, voedsel… bijna alles moet geïmporteerd worden.
Omdat dit nu erg schaars is, is alles waar je nog wél aan kunt komen een stuk duurder geworden.

Mocht je ons willen helpen op één van de gebieden, dan zijn we je natuurlijk enorm dankbaar!

Bedankt voor je tijd en steun!

Groeten,

Hope, Samuel en de kinderen.

Email: samuel.visser@gmail.com
Bankrekening: NL44ABNA0561194335


------------------------------------------------------------------------------------------

Dear reader,



It’s been a long time since we last posted an update.
We’re at the start of what might become a whole new adventure.
To start off, a short introduction:

At my job I was told I can start looking out for a new job.
I am being coached in this, also because the management in the company I work with at the moment has seen I need a new challenge.
Through the conversations with my coach a wish came forward, which is slowly growing into something new.

As many of you already know, Hope and I have been to Nepal last September.
It was a very special trip for the both of us.
For Hope it was a return to the country that will always be in her heart.
For me it was an opportunity to get to know a part of her past that I didn’t really know about up to that moment.
Sure, I had seen all the pictures. But really getting a ‘feel’ of a country doesn’t work from afar.

During our trip Hope received inner healing through many things she experienced.
She met people and had conversations with people she didn’t get the chance to say goodbye to properly many years ago.
I have had some conversations with Dutch and Nepali people, including talks about my future and wishes.
Those were really interesting and I received some new insights.
In short: it was a very good trip for the both of us.

During coaching at work I got the assignment to activate my network, and look for a job that way.
What I would love to do is help the (relatively young) Nepali church in any way I can.
In September we had some talks about that with different pastors.
So, I activated my network and was invited to come to Nepal to talk to a few pastors and directors of bible schools. I will also be talking to NCFN.
And we’re very curious to see what will come from this.
It is possible that there will be a fulltime job for me there, or maybe for the both of us, but it could also be that we will be staying in the Netherlands and visit Nepal several times a year.
So it will be a very exciting journey, we’re open to anything.

We could use some practical help though.
At the moment it looks like I will be leaving on the 4th of February and return on the 15th.
During my stay in Nepal Hope will be home alone with the kids, she could use some help in different areas.
Prayer is also very welcome, we want to receive clarity on what to do.
Financially this trip is a step of faith too.
At the moment I think I need to budget around €1300,-, the first €100,- has already been sponsored!
Half of this amount will be for my ticket, about a quarter will be covering my stay in a guesthouse.
Some things are subject to change, according to how the situation in Nepal will be developing.
At the moment, Nepal is experiencing a crisis because of a border blockade.
There is very few supplies reaching the country, the convoys are stopped at the border with India.
So there’s a shortage in fuel, medicines, food and a lot of other things are in very limited supply. Almost everything has to be imported.
Since all these goods are in limited supply, prices have gone up a lot already.

If you want to help us in any way, we will be very grateful!

Thanks for your time and support!

Greetings,

Hope, Samuel and the children.



Email: samuel.visser@gmail.com

Bankaccount: NL44ABNA0561194335


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Hope

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 41042

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Nieuwe ontwikkelingen... Nepal???

Landen bezocht: